środa, 10 lipca 2013

Kokosowe ciasteczka z kleiku ryżowego (bez glutenu, bez mleka )

Ciasteczka, które podbijają świat:), przynajmniej ten wokół mnie. Zabieram je ze sobą na wszystkie imprezy  w  rodzinie  i u  znajomych. I wierzcie mi znikają zawsze pierwsze wśród achów i ochów, i pełnego zdziwienia, że bez mąki a takie pyszne:). Przepis znalazłam jakiś czas temu w necie, strony niestety nie pamiętam, przepisałam do mojej papierowej Książki Kucharskiej i  zmodyfikowałam go oczywiście, dostosowując do diety bezmlecznej.

Składniki:
1 paczka kleiku ryżowego (170 g,bezsmakowego, bezglutenowego, bez mleka, do kupienia na stoisku dla niemowląt i małych dzieci),
3 jajka ( duże ),
1 szkl oleju ( niepełna ),
2/3 szkl cukru pudru (UWAGA NA DODATEK MĄKI W NIEKTÓRYCH CUKRACH),
4 łyżki wiórek kokosowych,

Przygotowanie:
Najpierw oddzielam  białko od żółtek i ubijam je na sztywną pianę.
Następnie ucieram żółtka z cukrem na pulchną masę.

Teraz wlewam olej cienkim strumyczkiem ( jak do majonezu), ucieram chwilę ( nie widać strumyczka oleju, nie mam trzech rąk niestety:( ).

Do masy dodaję kleik ryżowy i wiórki kokosowe, lekko mieszam.

A następnie dodaję ubitą pianę z białek.
Nabieram łyżką małe porcje ciasta i wykładam na blaszkę wyłożoną  papierem do pieczenia.


Właśnie tyle mi wychodzi. Staram się równo rozdzielać ciasto. Jeżeli mi zostanie dokładam do ciasteczek, aż wyłożę wszystko. Piekę w piekarniku nagrzanym do 160 stopni 20- 25 minut do ciemno złocistego koloru ciasteczek.

Smacznego:))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz